Het mooie Pulau Pahawang and more... - Reisverslag uit Lampungan, Indonesië van Milou Vleggeert - WaarBenJij.nu Het mooie Pulau Pahawang and more... - Reisverslag uit Lampungan, Indonesië van Milou Vleggeert - WaarBenJij.nu

Het mooie Pulau Pahawang and more...

Blijf op de hoogte en volg Milou

22 Februari 2018 | Indonesië, Lampungan

Inmiddels zijn we alweer 1 (+ 2 dagen) week in Indonesië, de tijd gaat erg snel. In de afgelopen dagen heb ik ook weer veel leuke dingen gezien en gedaan. Na al het eten en de traditionele activiteiten van het Chinees nieuwjaar nam Koko me aan het einde van de vrijdagmiddag mee naar zijn grote trots hier op Sumatra “de fish farm”. Hij kweekt vissen en verkoopt deze op de markt. In totaal heeft hij drie boerderijen. De vissoort die hij kweekt is de Ikan Lele ook wel Catfish genoemd (Meerval). Bizar om te zien hoeveel vissen zich bevinden in een vrijwel klein gebied. Koko vertelt mij trots dat hij dit 7 jaar geleden gestart is en dat hij de enige is op Sumatra die deze vissen kweekt. Voor mij heel indrukwekkend om te zien wat hij hier heeft opgebouwd. Vol bewondering heb ik rondgelopen op de farm en heeft hij mij alles uitgelegd van zijn werkwijze en het personeel dat zorg draagt voor de vissen.

Na het zien van de farm zijn we naar vrienden van Linda gegaan en hebben we daar gegeten en gedronken. Ook dit behoorde tot de traditie. Het valt me op dat we eigenlijk nooit alleen zijn. Ik weet niet of dit te maken heeft met Chinees nieuwjaar of dat ze hier normaliter ook veel met vrienden en familie zijn. Ik vind het in ieder geval heel gezellig! Oja, en alles draait om eten. De enige woorden die ik heel vaak hoor is 'makan, makan'. Ik ben in ieder geval niet bang dat ik te weinig te eten krijg haha.

Na (wederom) gegeten te hebben zijn we naar huis gegaan en ben ik bijna gelijk gaan slapen. Het leek me verstandig, omdat ik in de middag in de auto met Koko er over had gesproken om te gaan fietsen, dat hij bijna elke ochtend doet. Ik heb toen meteen gezegd dat het mij leuk lijkt mee te gaan. Geloof het of niet, maar ondanks dat hij altijd om 05:30 uur gaat fietsen wilde ik mee.

Om precies 05:00 uur stond ik naast mijn bed. Ik heb me omgekleed en ik heb snel wat ontbeten, ontbijt inclusief spekkoek dit keer. Het grappige was dat ik die dag ervoor had gezegd dat ik spekkoek zo lekker vond en de volgende ochtend kon ik het eten bij mijn ontbijt.

Koko en ik hebben in totaal 15 km gefietst, een flink stuk dus. Wel in regenjas, want het regende toen we begonnen. Heerlijk om te fietsen door de rijstvelden en woonwijken hier. Ik heb weer veel gezien en veel mooie foto’s kunnen maken. Koko vind het ook heel leuk om mooie foto’s te maken, dus samen proberen we wat mooie plaatjes te schieten met onze camera’s. Koko is wat meer ervaren, dus ik kan nog veel van hem leren.

Op zondag zijn we vertrokken naar Pulau Pahawang (een eiland in de buurt van de plaats Lampung). Nu is het ook tijd om een beetje te relaxen. We vertrekken vanaf Lampung Karang met veel vrienden en de familie van Linda naar het eiland met een boot (een gekleurde vissersboot genaamd Ton-Ton). Onderweg stoppen we een tijdje bij een strand. Het is er prachtig, een wit strand met een helder blauwe zee. Even later varen we verder naar een plaats waar we kunnen snorkelen. We hebben ongeveer een uur gesnorkeld. Het was erg leuk en we hebben veel gekleurde, mooie vissen gezien. Na het snorkelen was het tijd om naar onze verblijfplaats te varen. Ze hadden me nog niet verteld waar we precies zouden verblijven, dus ik had echt geen idee. Toen we er bijna waren wees Koko naar de huizen en vertelde me dat het daar was. In de verte zag 6 prachtige huizen op het water (1 van de huizen was nog niet helemaal af). Het lijkt een beetje op de huizen die je ziet in de reisboeken op de Malediven, maar nu in Indonesië. Heel de middag en avond heb ik gezwommen, lekker gechilld en genoten van het prachtige uitzicht en de omgeving. Wauw, wat is dit een prachtige plek, echt een aanrader om te bezoeken. 1 of 2 dagen is voldoende, want verder is er niet veel te doen. Het is een vrij nieuw complex, vandaar ook dat een van de huizen nog niet helemaal af is. Ik geloof dat ze officieel nog niet helemaal open zijn. Alleen voor bekenden van de eigenaar van het park. Ik heb in ieder geval genoten en ik ben eindelijk mijn witte melkflessen verloren, win-win situatie!

Mochten jullie het leuk vinden, er staan meer foto’s op mijn Facebook.

  • 22 Februari 2018 - 19:52

    J.loef:

    weer een mooi verslag.milou.mooi gezicht al die vissen.koko heeft het goed voorelkaar daar.er wordt goed voor je gezorgd daar.goede reis verder.groeten van opa en oma loef.

  • 28 Februari 2018 - 19:05

    Mariom:

    Jij maakt wat mee zeg!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 15 Feb. 2018
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 7042

Voorgaande reizen:

13 Februari 2018 - 11 Mei 2018

Loulou travels 2018

Landen bezocht: